miercuri, 13 octombrie 2010

Cât de gros te îmbraci când mergi pe bicicletă şi e foarte frig afară? (cum eviţi răceala)


Normal că oamenii au grade de sensibilitate la frig diferite, şi prin aceste câteva rânduri încerc să ne împărtăşim experienţa nu neapărat de a nu ne mai fi frig, ci de a nu mai căpăta răceli după serile reci de pedalat.

Eu am mers cu bicicleta pe orice vreme. De ploaie nu mai spun, dar am încercat şi prin zăpezile de 30cm din anii trecuţi, deşi nu am putut merge decât vreo câteva străzi. Însă problema de care m-am lovit cel mai des, a fost legată de îmbrăcăminte, ori mai bine spus de cantitatea ei. Ori prea puţine, ori prea multe haine. Principalul nu e să ai 10 straturi pe tine, ci să acoperi părţile esenţiale.

Mâinile (fixe pe ghidon şi care ating din când în când un mâner de frână îngheţat).
Fruntea şi ceafa (nu e neapărat să porţi fes din septembrie, dar e foarte util să ai măcar o bentiţă. Dacă eşti curios, interesează-te de Sinuzită. Cât de uşor te poţi alege cu ea, cât de greu scapi, şi unde pot duce complicaţiile, dacă nu păstrezi fruntea cel puţin, la o temperatură cât de cât constantă).
Mijlocul (aici nu cred că mai e nevoie de vreo explicaţie). 
Labele picioarelor (care sunt singurele părţi ale piciorului mai puţin lucrate la pedalare).

Pe restul corpului îmi iau doar un maieu, un pulover şi o geacă de toamnă. La picioare am mers chiar şi în pantaloni trei sferturi la sub 0°C, deci nu-s de luat în seamă dacă nu ai de gând să staţionezi în frig (cel puţin la bărbaţi, dar fetele-s niscaiva mai sensibile, aşa că ştiţi voi ce să vă luaţi să vă fie bine). Şi nu puneţi pe voi o geacă de ploaie dacă nu plouă. Va menţine toată umezeala în interior.
Aerul se trage pe nas şi se scoate pe gură (ca la ora de sport cls. a I-a), altfel răcim în gât.
Dacă transpiri, ori schimbi haina ori mai bine o laşi acolo. O haină umedă şi caldă e mai bună decât una lipsă şi tu încins.
La ger aprig recomand o cagulă, un fular gros, ori metroul. :-p
Şi nu vă jucaţi cu gerul, pentru că întotdeauna există limite.

Ionuţ 

Niciun comentariu: